Mit liv med whippets

Nynne og Jobbe

Det kan være svært at forestille sig, hvordan det vil være at have en whippet i sit liv. Og i mit tilfælde at have to stk. i en lejlighed. I denne artikel giver jeg dig en begrundelse for, hvorfor jeg har to hunde, samt et indblik i mine to hundes liv, samt hvordan let det er at have whippets.

En ekstrem social hund
Inden du anskaffer dig en whippet, skal du være opmærksom på denne race er ekstrem sociale. Det betyder, at du enten skal tage den med dig alle steder, eller have flere. Min egen hund Jobbe fandt først ro, da vi adopterede Nynne. Før kunne han ikke være alene og splittede alt ad.

Lettere at have to end en
Det kan virke lidt afskrækkende, hvis du ikke selv kender nogen whippetejere. Men i virkeligheden er det meget lettere at have to whippet end en. Det er både ift. når de skal være alene hjemme, men også når de skal ud og lege. Det er også lidt en kendsgerning blandt whippetejere, at har men en whippet, får man lyst til flere.     

Tilpasser sig omgivelserne
Hvis du bestemmer dig for ”kun” at have én whippet, er den nem at have med overalt, da en whippet lynhurtigt tilpasser sig sine omgivelser, og elsker at være med på farten. Vil du være sikker på at din hund falder til ro, så tag dens tæppe eller kasse med, så lægger hunden sig der.

Motioner med din hund
En whippet vil også elske hvis du vil motionere med den. Jeg har haft Jobbe med på sejltur i en robåd, samt løber og cykler med begge hunde – det er det jeg kalder en win-win situation – både hundene og jeg får motion.

Elsker at slumre i sofaen
Lige så aktive som whippets er ude, lige så rolige er de hjemme. Whippets elsker at slumre i bløde, tæpper, senge eller sofaen. Hvis man ikke kan lide at have hunden i møblerne, skal man ikke vælge en whippet, da de elsker de bløde og varme steder samt nærværet.  

 
 
 
 
 

 

Du kan også følge mine to hunde en dag i nedenstående video:

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar